היתרונות המשמעותיים של דשא סינטטי

מערכת שורש  כד כסליו, תשפא  12/10/2020

אם עד לפני שנים לא רבות האופציה הכמעט יחידה הייתה דשא טבעי, כיום יש עוד אפשרות רווחת והיא כמובן הדשא הסינטטי. כדאי להכיר את היתרונות המשמעותיים של אופציה זו וכך להבין אם היא מתאימה גם לכם
.......................

היתרונות המשמעותיים של דשא סינטטי

מדשאה ירוקה ורחבת ידיים היא תמיד מראה שמחמם את הלב, וגם מאפשר בילויים מסוגים שונים בחצר פרטית, במרחב הציבורי, בגן ילדים ובמקומות נוספים. אם עד לפני שנים לא רבות האופציה הכמעט יחידה הייתה דשא טבעי, כיום יש עוד אפשרות רווחת והיא כמובן הדשא הסינטטי. כדאי להכיר את היתרונות המשמעותיים של אופציה זו וכך להבין אם היא מתאימה גם לכם.

מינימום תחזוקה = חיסכון בזמן ובכסף

היתרון הראשון של דשא סינטטי הוא פרקטי במהותו: סוג כזה של מדשאה אין צורך כמעט לתחזק.

בהקשר זה כדאי לזכור שאת הדשא ה"רגיל" חובה להשקות, לדשן, לכסח כשהוא צומח יתר על המידה, לוודא שאין בו מזיקים ושכל הגבעולים בריאים – דשאים רגישים מאוד לפתוגנים מסוגים שונים ובהם למשל ריזוקטוניה סולני, וגם פגעי מזג אוויר (שלמרבה הצער הופכים שכיחים יותר ויותר עקב משבר האקלים) עלולים להרוס מדשאה.

הדשא הסינטטי לעומת זאת עמיד מאוד ובפרט אם בחרתם במוצר איכותי. העמידות נשמרת גם בשימוש אינטנסיבי, והיתרון ביחס לדשא טבעי בא לידי ביטוי גם בחיסכון בזמן וגם בחיסכון בכסף.

חיסכון במים

החיסכון במים כשבוחרים להתקין דשא סינטטי מהווה יתרון לא "רק" בהיבט הכספי, אלא גם באספקט חשוב מאוד אחר – צמצום השימוש במשאבים טבעיים ובפרט מים. ישראל אמנם כבר יודעת להתפיל מי ים בעלות סבירה, אבל גם כעת אי אפשר להתעלם מהחובה של כולנו לחסוך במים – לכאורה צעד קטן, אבל כשכל אדם עושה את מה שהוא יכול, האימפקט המצטבר משמעותי.

מראה טבעי לחלוטין

כמו בתחומים רבים אחרים, גם ייצור המדשאות הסינטטיות השתכלל באופן דרמטי במאה ה-21. התמורה המרשימה ביותר היא במראה: אם בעבר אפשר היה לזהות גם במבט חטוף את העובדה שמדובר בדשא מלאכותי, כיום ההבדלים בינו לבין הדשא ה"אמיתי" הצטמצמו פלאים. למעשה דשא סינטטי מעניק לכל מרחב מראה מרהיב עין, אותנטי מאוד ובהתאם גם מבחינה אסתטית זוהי בחירה חכמה.

למה דשא סינטטי מגן עליכם מפני כימיקלים מזיקים?

דשא לא סינטטי חובה כאמור לדשן וגם להדביר כדי שחרקים מזיקים לא יהרסו אותו. כשאתם בוחרים במוצר סינטטי אין כמובן צורך בחומרי דישון והדברה, וכשלוקחים בחשבון את העובדה שבחומרים אלה יש כמעט תמיד כימיקלים בעייתיים – שבין השאר עלולים להשפיע על מערכת העצבים – זהו רווח עצום, גם לכם וגם לסביבה.

איך לבחור נכון את הדשא הסינטטי הטוב ביותר?

הפרמטר הראשון לבחירת דשא סינטטי הוא צפיפות הסיבים. הכלל פשוט: יותר סיבים למטר רבוע = עמידות גבוהה יותר ומראה מרשים יותר. המינימום הוא 15,000 סיבים למטר רבוע ובמקומות שבהם צפוי שימוש אינטנסיבי מומלץ להעדיף מוצרים עם 20,000-25,000 סיבים למ"ר.

הפרמטר השני הוא יכולת ספיגת המים – כדי שגם אחרי הגשם הדשא יהיה נעים ולא רטוב. תו תקן ישראלי מבטיח ראש שקט ובפרט היעדר חומרים רעילים בדשא. המלצה נוספת היא לבחור בחברה בעלת ותק רב בתחום.